Wednesday 10 August 2016

Tip Jaga Kesihatan Sambil Memasak

Teks: Mardiana Alias
Foto: Mardiana Alias


Bismillahirrahmanirrahim
Assalamualaikum dan salam sejahtera buat suri semua

Apa ya perancangan aktiviti hari ni?
Dah senaraikan ikut priority?
Menjadi seorang suri atau home-minister perlu ada perancangan bukan?
Jika tidak memang huru-haralah jadinya
Perlu ada disiplin dalam melaksanakan apa yang dirancang

Seawal pagi sudah bersilat di dapur
Masak yang mudah-mudah sahaja
Janji perut kami sekeluarga terisi dan yang pasti memasak dari hati yang kaya dengan kasih dan sayang

Suri masak apa hari ni? Menu utama saya hari ni ialah Ayam Masak Tomyam Putih. Wah, nama menu dahsyat kan!
Dipadankan pula dengan Sambal Belacan. Fuh, terangkat kening bak Ziana Zain dek kepedasan. Heh!


Dah alang-alang cerita tentang memasak ni, saya selitkan sekali HERO dalam masakan saya sejak 3 tahun kebelakangan ni ya. Tanpa ia tidak ada rasalah masakan saya. Jika ia digantikan dengan yang biasa-biasa, maka semakin banyak lah penyakit yang datang mendekat.

Siapakah HEROnya?

Foto: Mardiana Alias

Inilah dia QASEH GARAM MASAKAN. Hebat penangan garam ni. Ada 84 jenis mineral di dalamnya didatangkan khas dari Banjaran Himalaya. Jadi, sambil masak, sambil kita jaga kesihatan seisi keluarga. Alhamdulillah masak dengan garam ni masakan jadi bertambah sedap tau. Tak perlu guna PAK AJI dah lepas tu. Dan satu lagi, masakan kita pun lambat basi tau para suri. Jadi ianya amat menjimatkan!

Kepada para suri yang ingin memasak menggunakan garam mineral seperti saya, boleh hubungi saya terus ye di talian 011-15226503.

Sekian dulu. Jumpa lagi!

Ikhlas,
Mardiana Alias
Konsultan/Stokis
Qaseh Gold Cheras




8 comments: